Intelligens autódiagnosztika, hibakód kiolvasás

Multimédiás vezérlőegység teszter

Az Autódelta Szerviz által használt professzionális diagnosztikai program a motor, a váltó, az ABS, a fék, a futómű, a klíma, a komfort, a légzsák, az immobiliser és még sok más rendszer hibakódjának kiolvasásra, törlésre, különböző élő adatok megjelenítésére, illesztésekre, kódolásokra, szervizintervallumok kijelzésére, törlésére, stb. képes. Ezeket a funkciókat gyári szinten az OBD csatlakozón keresztül képes ellátni több mint 40 márka gépjárműinél. Autószervizünk a legkorszerűbb Bosch KTS560 hibakiolvasót és a Bosch ESI tronic online autódiagnosztikai programot alkalmazza, amely folyamatosan frissül, mindig az aktuális legfrissebb adatokat alkalmazza, a hibakód olvasás ideális eszköze.
JárműdiagnosztikaNéhány a támogatott márkák közül:

  • Amerika: America Ford, Chrysler, GM, Acrus, INFINITI, Lexus
  • Ausztália: Australia Ford, Holden
  • Brazil: Brazil GM
  • India: Indonesia Daihatsu, Indonesia Suzuki, Mahindra, MARUTI, TATA
  • Japán: Daihatsu, Honda, JPIsuzu, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota
  • Európa: Audi, Benz, BMW, Citroen, Europe Ford, Fiat, Jaguar, Lancia, Landrover, Opel, Peugeot, Porsche,  Renault, Romeo, Rover, Saab, Seat, Skoda, Transporter & V-Class, Volkswagen, Volvo
  • Kína: Brilliance, BYD, Changan, ChangCheng, Changhe, Chery, GEELY, Gonow, HaFei, JAC,  Jiangling, SGMW, Tianjin, Xiamen Golden, XinKai, ZhongShun, Zhongxing, ZOTYE
  • Korea: Daewoo, Hyundai, Kia, Ssangyong
  •  Malajzia: Perodua, Proton
  • Orosz: GAZ, VAZ
  • Dél Afrika: S.Africa Opel

Mire is valók az OBD-II és EOBD hibakódok, mire használhatók, hogyan olvashatók ki?
Szabványban rögzítették és előírássá tették az autógyártók részére a gépjármű emisszió korlátozó rendszereinek fedélzeti ellenőrzési kötelezettségét. (On Board Diagnose).
A bekövetkezett és tárolt hibákról a műszerfalon elhelyezett jelzőlámpa, a MIL lámpa (Malfunction Indicator Light) figyelmezteti a gépkocsivezetőt. Szerencsére az alap szabványt tovább fejlesztették és a korábbi villogó kódos kijelzés helyett bevezették az egységesített protokollt, szabványos diagnosztikai aljzat beépítését tették szükségessé a diagnosztikai eszköz csatlakoztatása érdekében. Így vált láthatóvá, kiolvashatóvá mind az üzemeltető, mind az autószerviz számára a kipufogógáz utánkezelés elemeinek (katalizátor, lambda szonda, kipufogó gáz visszavezetés EGR/AGR, valamint a tüzelőanyag ellátó rendszer, részecske szűrő DPF, izzító és befecskendező rendszer, stb.) rendellenes működése. Az égési folyamat felügyelete, az égés- és gyújtáskimaradás rendellenességeinek visszajelzése mind a környezetvédelem, mind a motor élettartama és gazdaságos üzemanyag fogyasztása érdekéken fontos. Rendellenes üzem következtében eltömődhet és tönkre mehet a katalizátor valamint a DPF részecske szűrő, melyek esetleges tisztítása, de főleg cseréje igen költséges.
A kipufogógáz-visszavezető rendszerek fedélzeti állapotfelügyelete szintén a motorvezérlőn keresztül történik. A legtöbb üzemeltető hallott már erről a rendszerről, és tudja fő eleme az EGR-szelep, amely szintén időszakos tisztítást igényel. Hibakódok visszajelzése, a MIL-lámpa villogása, vagy súlyosabb esetben a motor vészüzembe állása is előfordul probléma esetén.

mil lámpa ikonja

A fedélzeti diagnosztika, bár kezdetekben csak a motorműködés és egy-két alaprendszer felügyeletére korlátozódott, ma már megszámlálhatatlan funkcióval rendelkezik. (A motorműködés alapfunkcióit az OBD csatlakozón némi gyakorlattal már egy okostelefon felhasználásával Önök ki tudják olvasni.) Professzionális berendezésünkkel lehetőségünk van teljes rendszertesztre, a tárolt, nem aktuális hibakódok kiolvasására, törlésére, valamint élő adatok olvasására akár menet közben a próbaút során.
fedélzeti autódiagnosztika
Vizsgálni tudjuk többek között a légzsákok, az ABS/ASR/ESP rendszerek-, a komfortelektronikák, klíma- és fűtésrendszer állapotát, működését, hibáit. Be tudjuk állítani a szervizintervallumot, feltanítani a vezérlő egységeket, újra tanítani a TPMS guminyomás érzékelőket gimicsere/ kerékcsere után, kiolvasni a műszercsoport adatait, a kilométeróra állást, elvégezni az alkatrészek egyedi vezérlését, stb..

 Mi a motordiagnosztika és a hibakód kiolvasás értelme?
Mind a benzin-, mind a dízel üzemű belsőégésű motorokból származó szennyezőanyag-kibocsátás egyre nagyobb veszélyt jelent az emberekre és a környezetre egyaránt. A legagresszívebb szennyező anyagok a nitrogén-oxidok és a korom, a szénhidrogének és kén-oxidok. A szén-dioxid felelős az üvegházhatásért, a nitrogén- és kén-oxidok együtt okozzák a szmogot és a savas esőket.
3-utas katalizátor
Ma már csak alacsony kéntartalmú üzemanyagot árulnak, így hatékonyan csökkenthető a motorok kén-oxidok kibocsátása. Ennél nehezebb feladat a nitrogén-oxidok ártalmatlanítása, kivonása a kipufogó gázból, amelyhez 3-utas katalizátorra van szükség. A katalizátor azonban nagyon költséges, folyamatosan szigorodnak az előírások, így a motorfejlesztőknek újabb és újabb technikai megoldásokhoz kell nyúlniuk, újabb motorkoncepciókat kell kidolgozniuk.
EGR szelep
Egyik ilyen, már említett motoralkatrész az EGR szelep (kipufogógáz-visszavezetés) mely a kipufogó gáz egy részét a következő égési ciklushoz vezeti vissza a friss gázba. Gyakorlatilag hígítja az égésterméket, ill. csökkenti az égési hőmérsékletet, miáltal csökken nitrogén-oxid képződés.

A Motor diagnosztikai rendszerek lehetővé teszik, hogy gyorsan kiolvassuk a motor- és az elektromos rendszer hibáit.
A legkorszerűbb motordiagnosztikát nyújtjuk, csapatunk folyamatos képzésen megy keresztül, hogy a legfrissebb eredményeket a legfrissebb ismeretek alapján nyújtsa. A motor elektronika beállításai megegyeznek a gyártó által megadott adatokkal, mégis a nehezen feltárható hibák gyakoribbak, bár néha elegendő a helytelen beállítások viszonylag egyszerű visszaállítása, máskor alkatrészcserére is szükség lehet. Környezetvédelmi hibakód lámpa, motor check lámpa, check engine, motor kontroll lámpa, MIL lámpa, így hívják a műszerfalon felvillanó sárga jelet, jobb, ha azonnal félre áll, nehogy tönkre tegye a motort!
Nem biztos, hogy katalizátort kell cserélni, lehetséges, hogy a katalizátort ellenőrző oxigén szenzor, lambda-szenzor hibásodott meg. De elszennyeződhetett a gyújtógyertya, vagy az eltömődött levegőszűrő is okozhatta a hibajelet, sürgősen cserélni kell őket. Sőt, a kirepedt, elkorrodált kipufogó rendszer is meghamisíthatja a mérést, amikor is a motor vezérlő computer fals jelet kap.
Feltárjuk a valós hibaokot, mely alapján optimális megoldásokat nyújtunk Önnek, hogy a motorja újra hibakód mentesen működjön.
Konkrétan ez azt jelenti, hogy:
• újra teljes lesz a vezetési élmény
• optimális a motor teljesítménye
• a lehető legalacsonyabb az üzemanyag-fogyasztás

Gyors eredményeket biztosítunk a motorhiba diagnosztizálásakor, még akkor is, ha pótalkatrészekre van szükség, mert nagykereskedelmi partnereinknél mindig számos márka alkatrésze érhető el napi többszöri kiszállítással.

Vegye igénybe szolgáltatásainkat! Érdeklődjön kollégáinknál!