fekrendszer-fekfolyadek

Fékrendszer

Ahhoz, hogy a mozgó gépjárművet megállítsuk, fékre van szükségünk. Fékezéskor a jármű mozgási (kinetikai) energiája hőenergiává (termikus) alakul át, ami a szabadba kerül közvetlen hőátadás formájában a féktárcsák és a fékdobok felületéről. A ékrendszer rendszeres ellenőrzése, illetve a számítógépes fékmérés során, pontos képet kaphatunk a fékek állapotáról.

Fontosabb alkatrészei: féktárcsa + fékbetét, féknyereg, fékcsövek (fém+gumi), főfékhenger, fékerő szabályzó, fékszervó (rásegítő) és persze a fékpedál. Legtöbbször az úgynevezett kopó alkatrészeket kell cserélni, mint a betétek, pofák, tárcsák és a dobok. Újabban a blokkolásgátlók és a kipörgésgátlók, az úgynevezett menetstabilizáló rendszerek tömeges megjelenésénél előtérbe kerül kizárólag a tárcsafékek alkalmazása.

A fékút határozottan nő a sebesség növekedésével, amit még a gumik állapota, valamint az útviszonyok is befolyásolnak.

Fékbetétek

A fékbetéteknek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ennek ellenére meg kell őrizniük súrlódási értékünket, nem károsodhatnak törés, deformálódás, szakadás, égés és tapadás következtében. Ezért kizárólag kiváló minőségű, különösen hosszú garanciaidővel rendelkező, válogatott márkatermékeket alkalmazunk.

Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, az optimális fékhatás már nem biztosított. Az ebből adódó drága javítással járó károk (pl.: féktárcsasérülések) elkerülése érdekében szükségessé válik a fékbetétek cseréje.

Fékproblémájával forduljon hozzánk, keresse szakértő Kollégánkat!

A fékfolyadék

A fékfolyadék forráspontja

A fékfolyadék az idő során a levegőből vizet vesz fel. Így a fékfolyadék forráspontja lecsökken. Pl. egy 3%-os víztartalom a DOT 4 fékfolyadék forráspontját 260 ˚C-ról kb. 180 ˚C-ra csökkentheti.

Autódelta Projekt Kft. biztonsági tanácsok

A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180 ˚C alá. Erős igénybevétel, pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződhetnek. Ezek akadályozhatják a fékerő átvitelét a fékbetétekre és a fékberendezés teljes működésképtelenségéhez vezethetnek. Biztonsági okokból a fékfolyadékot tehát évente ellenőrizni, és szükség esetén cserélni kell.

Tudta-e, hogy…

A Magyarországon forgalomban lévő járművek jelentős részénél elentkeznek az alábbi problémák: nem megfelelő a fékfolyadék szintje, minősége vagy a nedvességtartalma. A fékfolyadékot legkésőbb 2 évente kötelező lecserélni.

Jelentkezzen szervizünkbe 99 pontos átvizsgálásra, hogy meggyőződjön róla, hogy az Ön járművének rendben van a fékrendszere! További információkért keresse szakértő Kollégánkat!

fékolaj liqui-moly