Fékjavítás

Féktárcsa- és fékbetétcsere

Fékrendszer

Ahhoz, hogy a mozgó gépjárművet megállítsuk, fékre van szükségünk. Fékezéskor a jármű mozgási (kinetikai) energiája hőenergiává (termikus) alakul át, ami a szabadba kerül közvetlen hőátadás formájában a féktárcsák és a fékdobok felületéről. A fékrendszer rendszeres ellenőrzése, illetve a számítógépes fékmérés során, pontos képet kaphatunk a fékek állapotáról.

Fontosabb alkatrészei: féktárcsa + fékbetét, féknyereg, fékcsövek (fém+gumi), főfékhenger, fékerő szabályzó, fékszervó (rásegítő) és persze a fékpedál. Legtöbbször az úgynevezett kopó alkatrészeket kell cserélni, mint a betétek, pofák, tárcsák és a dobok. Újabban a blokkolásgátlók és a kipörgésgátlók, az úgynevezett menetstabilizáló rendszerek tömeges megjelenésénél előtérbe kerül kizárólag a tárcsafékek alkalmazása.

A fékút határozottan nő a sebesség növekedésével, amit még a gumik állapota, valamint az útviszonyok is befolyásolnak.

Fékbetétek

A fékbetéteknek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ennek ellenére meg kell őrizniük súrlódási értékünket, nem károsodhatnak törés, deformálódás, szakadás, égés és tapadás következtében. Ezért kizárólag kiváló minőségű, különösen hosszú garanciaidővel rendelkező, válogatott márkatermékeket alkalmazunk.

Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, az optimális fékhatás már nem biztosított. Az ebből adódó drága javítással járó károk (pl.: féktárcsasérülések) elkerülése érdekében szükségessé válik a fékbetétek cseréje.

Fékproblémájával forduljon hozzánk, keresse szakértő Kollégánkat!


Lépjen kapcsolatba szervizünkkel!


E-mail küldése     Időpontfoglalás
Fel a tetejére
ELÉRHETŐSÉG