Kipufogó csere, javítás, katalizátor felújítás

Optimális kipufogó

A kipufogó fontos feladata a belsőégésű motorok által termelt füstgázok redukálása és a zajcsökkentés. Aki már egyszer elvesztette kipufogóját, pontosan tudja, miről van szó.

Milyen terhelésnek van kitéve a kipufogó?

A kipufogót rendkívül magas hőmérsékletek terhelik.

Rendkívüli mechanikus terheléseket kell kibírnia, mint a kőfelverődés, a só, vagy éppen a motor által keltett rezgések. Mindemellett az égési folyamat során keletkező savas kondenzátumok is marják a kipufogót. Különösen veszélyeztetettek a kevés kilométert futó és hosszabb időre leállított járművek.

A kipufogóval szembeni követelmények:

  • optimális illeszkedés és forma
  • hosszú élettartam
  • optimális motorteljesítmény
  • katalizátoros füstgáztisztítás
  • a lehető legkisebb zajkibocsátás

Kipufogó állapotfelmérésre, javításra, cserére van szüksége? Forduljon szakértő Kollégáinkhoz!

Részecskeszűrő (DPF) felújítás, csere

A katalizátor feladata

A katalizátor feladata az, hogy a motor kipufogógázának károsanyag-tartalmát csökkentse. Ezt azzal éri el, hogy a működése során fellépő magas hőmérsékleten a benne található nemesfémek a káros anyagok egy részét oxidálják, vagy ártalmatlan anyagokká alakítják. Ha a motor beállítása nem a gyári adatoknak megfelelően történik, a katalizátor hatásfoka jelentősen lecsökken, és a katalizátor meg is hibásodhat.

A gyártáskor a nemesfémeket a katalizátor-mag extrudált kerámia méhsejt szerkezetére viszik fel. A kerámia-mag áramlási csatornák százait tartalmazza, ezek biztosítják, hogy az átáramló kipufogógázok a lehető legnagyobb felületen érintkezzenek a katalitikus reakciót létrehozó nemesfémekkel. A reakció csakis közvetlen érintkezés útján jön létre, ha a katalizátor magja szénnel, olajjal vagy ólommal eltömődik, jelentősen lecsökken a katalizátor hatékonysága. Ma a legtöbb katalizátorban szabad átfolyású kerámia méhsejt szerkezetű magot találunk. A gépkocsikon alkalmazott katalizátorok fajtája évjárattól, motorűrtartalomtól és a gépjármű súlyától függ.

Katalizátor cseréjénél forduljon bizalommal szakértőnkhöz!

Gumiabroncs csere, kerék centirozás

gumiabroncs

Ma még a gépkocsik jelentős része hagyományos gumiabroncsokkal van felszerelve, így amit a biztonságunk érdekében tehetünk az első sorban a 7 Celsius fok alatt időben elvégeztetett gumicsere, ill. az, ha a téli szezont követően újra vissza szereltetjük a nyári gumiabroncsokkat. Szervizünk rendelkezik  a szükséges gépekkel, felfogó adapterekkel annak érdekében, hogy mind a személygépkocsik, mind a 3,5 t-s kisteherautók gumiabroncs cseréjét vállalni tudjuk.

Új gumik széles választékát is ajánlani tudjuk, legyen az igény téli gumi, nyári gumiabroncs, vagy négy évszakos gumi, minden esetben kompletten centirozva, a szelepek cseréjével együtt. Természetesen a TPMS guminyomás szenzorral felszerelt autókat is tudjuk vállalni tudjuk.

Foglaljon időpontot telefonon vagy online, ne halogassa a gumicserét!

Egy kis műszaki ismeret a jövőből (vagy már itt is van?) 

Az Autódelta műhelyben indokolt esetben speciális Nitro-profi berendezéssel végezzük a gumiabroncs feltöltést, amelynek előnye, hogy még a gumikban bennrekedt levegőt is kiszívatjuk és csak ezek után töltjük fel nitrogén gázzal.

A nitrogén abroncsgáz előnyei

  • meghosszabbítja az abroncsok élettartamát
  • nagyobb kilométer teljesítmény
  • kevesebb üzemanyag-fogyasztás
  • nagyobb biztonság a durrdefektek ellen
  • az állandó abroncsnyomás javítja a menettulajdonságokat
  • kisebb a gázszökés miatti nyomásveszteség
  • minimalizált abroncs felmelegedés
  • nincs keréktárcsa- és szelepkorrózió
  • az abroncsgáz összetétele: 10% argon és 90% nitrogén

Egy normál levegővel feltöltött abroncsnál a csúszó gumitalp kitéríthetetlen, mivel a konstans levegő a gumiabroncson át kiáramlik.

Nem így van ez a gázfeltöltés esetében. A hagyományos levegőtől eltérő molekulaszerkezet miatt az abroncstöltés állandóbb marad.

Biztonság, gazdaságosság, komfort

A járművezetők több, mint 60%-a helytelen abroncsnyomással autózik. Ez a biztonság, gazdaságosság és komfort rovására megy.

Tehát irány az Autódelta Szerviz!

Térjen be hozzánk és profitáljon a Forma 1 és a repülőgép-technika profijainak újításából.

Defekttűrő gumiabroncsok és gumijavítás

Mi a defekttűrő technológia?

Cserélt már valaha kereket az országút szélén defekt miatt? A Bridgestone defekttűrő technológiájának köszönhetően nemsokára ez már a múlté lesz.

A defekttűrő tulajdonságokkal rendelkező, úgynevezett SST („Self Supoorting Tire”) abroncsok magas szintű biztonságot és kényelmet kínálnak. A defekttűrő abroncsok a megerősített, önhordó oldalfalszerkezetnek köszönhetően levegő nélkül is képesek 80 km/h sebességgel mintegy 200 kilométert megtenni. Biztonsági okokból mindig csak az abroncsnyomás ellenőrző rendszerrel együtt kapható, amely folyamatosan tájékoztatja a vezetőt az abroncsok nyomásáról. Ha valamelyik abroncsból elszökne a levegő, az abroncsnyomás ellenőrző rendszer kijelzője figyelmeztető jelzést ad. Ily módon a vezető hozzáigazíthatja vezetési stílusát a defekttűrő abroncs menettulajdonságaihoz. A defekttűrő abroncs hagyományos tárcsára is felszerelhető. A defekttűrő technológia környezetbarát, hiszen nincs szükség pótkerékre.

Így növelje biztonságát és kényelmét:

Biztonság

  • A gumi légnyomásának hirtelen esésekor is irányításunk alatt tarthatjuk a járművet
  • Nem szükséges megállni veszélyes utakon
  • Nem szükséges forgalmas utakon kereket cserélni

Kényelem

  • Folytathatjuk utunkat a legközelebbi javítóműhelyig
  • Nem szükséges azonnal kereket cserélni
  • Gond nélkül elérhetünk közeli célpontokhoz
  • Halk működés, kimagasló kényelem

Gazdaságosság

  • Súly- és energiatakarékos, hiszen nincs szükség pótkerékre
  • Környezetbarát, hiszen kevesebb alapanyagot kell felhasználni
  • Nincs szükség speciális felnire

Információ a gumikról

Abroncsnyomás

  • Az alacsony nyomás károsítja az abroncsokat. A túl puha abroncs a belső tér erőteljes felmelegedéséhez vezet, ezáltal károsodnak az oldalfalak. Az abroncs kopása felgyorsul és sérülékennyé válik a külső behatásokkal (pl. hegyes tárgyak stb.) szemben.
  • Az alacsony nyomás a gépjármű feletti kontroll elvesztését okozhatja. Ilyenkor a jármű kevésbé érzékeny a kormányzásra, vagyis az autó „felúszik”. Ezen felül a futófelület barázdái megkopnak és nem képesek a vizet megfelelően elvezetni. Így az autó ténylegesen „úszni” fog a vízfelületen: „Aquaplanning.”
  • Az alacsony abroncsnyomás pénzbe kerül. Az abroncs gördülő-ellenállása megnő, amely az üzemanyag-fogyasztás jelentős növekedéséhez vezet.

Abroncsjelzések

Abroncsméret: pl. 185/65 R14 86T.

185      abroncsszélesség mm-ben
65        keresztmetszet visz. sz. (szélesség 65%-a)
R         radial
14        felni átmérő colban
86        teherbírés mutató (LI – Load Index)
T         sebesség mutató (SI – Speed Index)
M&S   latyak és hó (téli gumi)

Sebesség szimbólumok (Speed Index)

Speed Index                           max. sebesség (km/h)

N                                            140
P                                            150
Q                                            160
R                                            170
S                                            180
T                                            190
U                                            200
H                                            210
V                                            240
W                                           270
Y                                            300

Teherbírás mutatók (Load Index)

LI        Kg                  LI        Kg                  LI        Kg

65        290                  84        500                  103      875
66        300                  85        515                  104      900
67        307                  86        530                  105      925
68        315                  87        545                  106      950
69        325                  88        560                  107      975
70        335                  89        580                  108      1000
71        345                  90        600                  109      1030
72        355                  91        615                  110      1060
73        365                  92        630                  111      1090
74        375                  93        650                  112      1120
75        387                  94        670                  113      1150
76        400                  95        690                  114      1180
77        412                  96        710                  115      1215
78        425                  97        730                  116      1250
79        437                  98        750                  117      1285
80        450                  99        775                  118      1320
81        462                  100      800                  119      1360
82        475                  101      825
83        487                  102      850

EU abroncsjelölési szabályozás – magyarázat

Az Európai Parlament és a Tanács 1222/2009/EK rendelete alapján, minden 2012 júniusa után gyártott és az EU területén belül értékesített gumiabroncs* esetén 2012 novemberétől az értékesítés helyén vagy magán a gumiabroncson címkét kell elhelyezni.

Mostantól képes lesz a gumiabroncsokat 3 alapvető kritérium alapján összevetni:

  • Üzemanyag-fogyasztás (mivel bármilyen hihetetlen, de minden ötödik tanknyi üzemanyagot a gumiabroncsok fogyasztják el)
  • Tapadás nedves úton (kulcsfontosságú biztonsági tényező)
  • A gumiabroncs külső zaja (a gumiabroncsaink úton való gördülésének zaja, a járművön kívülről hallgatva)

Az új törvény a 2012. július 1-jén vagy azt követően gyártott új személygépkocsikra, kisteherjárművekre, tehergépkocsikra, buszokra és távolsági buszokra felszerelt összes gumiabroncsra is vonatkozik.

Az oldalon láthatja az új EU abroncscímke mintáját. Ez nagyon hasonlít a háztartási gépeken – például mosó- vagy mosogatógépeken – széles körben használt címkékhez.

Az új abroncscímkézési eljárásokról, valamint a gyakran feltett kérdésekről az Európai Abroncs és Gumi Gyártók Szövetségétől (ETRMA) kaphat tájékoztatást.

A rendelet hatálya alá tartoznak a személygépjárművek, a kishaszon-gépjárművek és a nagy teherautók abroncsai.

Gumiabroncs jelölések

Gumiabroncs jelölések

Nedves tapadás

Az abroncs legfontosabb feladata, hogy bármilyen útviszony mellett biztonságot nyújtson. A nedves tapadás vagy úttartás az egyik legfontosabb teljesítmény-jellemző.

Azonban a jó tapadás és az alacsony gördülési ellenállás ellentétes célok, melyek eléréséhez lejjebb kell adni a teljesítményből. Az új címkézési előírásoknak köszönhetően a vásárlók láthatják, és maguk választhatják ki a nekik megfelelő teljesítményt.

Akár 4 autóhossznyival rövidebb féktávolság. Az A-osztályú gumiabroncsokkal felszerelt, 80 km/h sebességgel haladó gépkocsi megállási távolsága akár 18 méterrel vagy 30%-kal rövidebb is lehet a G-osztályú abroncsokkal felszerelt gépkocsi megállási távolságánál.

A címke 7 szintet jelenít meg, amelyen az „A” jelenti a legmagasabb nedves tapadást, míg a „G” a legalacsonyabbat.

Üzemanyag-fogyasztás

A gépjárművek üzemanyag-fogyasztását befolyásoló egyik tényező az abroncsok gördülési ellenállása.

Ez a hatás azért jön létre, mert az abroncs forgás közben deformálódik, mely eredményeként energia fog elveszni hő formájában. Minél nagyobb mértékű a deformáció, annál nagyobb a gördülési ellenállás, és ennek következtében annál nagyobb mennyiségű üzemanyag szükséges a jármű előremozdításához. Vagyis, az alacsonyabb gördülési ellenállás alacsonyabb fogyasztást, ezért alacsonyabb károsanyag-kibocsátást (pl.: CO2) eredményez.

Az új címke sávosan jeleníti meg a „gördülési ellenállást”. Ahol az „A” a leggazdaságosabb üzemanyag felhasználást, míg a „G” kategóriája a legrosszabbat jelöli. A fekete nyíl a sávok mellett (ebben az esetben a B) jelzi a termék teljesítményét.

Külső zaj

A közlekedési zaj egy kiemelten fontos környezeti kérdés, amelyet a következők határoznak meg:

  • A forgalom intenzitása és a járművek típusa
  • Vezetési stílus
  • Az abroncs és az út kapcsolata

A külső zajszint 3 kategóriára van bontva, és decibelben (dB) mérik, összehasonlítva a 2016-ig bevezetésre kerülő új európai kerékzaj szintekkel.

  • 1 db fekete hanghullám: 3 dB-lel kevesebb, mint a jövőbeli európai határ.
  • 2 db fekete hanghullám: már megfelel a jövőbeli európai korlátozásnak.
  • 3 db fekete hanghullám: megfelel az aktuális európai korlátozásnak.

A rendelet célja, hogy növelje a közúti járművek biztonságát valamint gazdaságosságát és környezeti hatékonyságát, az alacsony zajszintű, biztonságos és üzemanyag-takarékos abroncsok által.

Az ilyen információk mindig rendelkezésre fognak állni a vásárlók számára a technikai promóciós anyagokon, mint például a gyártók weboldalain keresztül. Néhány abroncs nem tartozik a rendelet hatálya alá, mint az újrafutózott abroncsok, az off-road- és versenyabroncsok.

Az üzemanyag-takarékos abroncsok használatának összesített eredménye, hogy megtakarítható akár 4 millió tonna CO2 évente (attól függően, hogy a piac milyen gyorsan áll át az üzemanyag-takarékos abroncsokra), és a piacot a jobb nedves tapadás elérésére ösztönzi.

Összegezve tehát, nagyon fontos paramétereket ismerhetünk meg az európai abroncscímkékről, de nagyon sok más, fontos tulajdonság – az autógumit illetően – rejtve marad. Pl.: aquaplanning, fékút száraz úton, tartósság, stb., valamint nem tudni, hogy a gumiabroncs-gyártók által feltüntetett adatok mennyire fedik a valóságot.

Fontos megjegyezni, hogy a téli gumik esetében a fenti paramétereket adott esetben megelőzhetik számos fontosabb tényezők is, melyek a jelenlegi címkékről nem derülnek ki. Ilyen pl.: az autógumi tapadása a havas-jeges útfelületen, kapaszkodóképesség, erő- és nyomatékátvitel, vezethetőség, menetstabilitás, stb.

Foglaljon időpontot telefonon vagy online, ne halogassa a gumicserét!

Fékjavítás, fékfolyadék csere, fékszerviz

Fékjavítás, fékfolyadék csere, fékszerviz   FÉKRENDSZER MŰKÖDÉSE Fékezéskor a jármű mozgási (kinetikai) energiája hőenergiává (termikus) alakul át, ami a szabadba kerül közvetlen hőátadás formájában a féktárcsák és a fékdobok felületéről. A fékbetétek a féktárcsák...
Automata váltó olajcsere

Automata váltó olajcsere

Automata váltó olajcsere Fontos-e az automata váltó olajcsere? Az automataváltóban lévő hajtóműolaj kenőképessége idővel csökken, elöregszik és előidézi a kapcsoló elemek és fogaskerekek kopását. Lecsökkenhet -az elzáródott olajvezetékek miatt- az olajnyomás is,...
Call Now Button