Automata váltó olajcsere

Fontos-e az automata váltó olajcsere?

Az automataváltóban lévő hajtóműolaj kenőképessége idővel csökken, elöregszik és előidézi a kapcsoló elemek és fogaskerekek kopását. Lecsökkenhet -az elzáródott olajvezetékek miatt- az olajnyomás is, melynek következtében intenzív kopás, karcok, megcsúszás-nyomok keletkeznek a nyomatékátadó elemeken, melyeket csak az igen költséges javítás orvosolhat. Ezért minden automata váltóval szerelt autónak bizonyos időközönként szüksége van automata váltó olajcseréjére, mielőtt megjelenek a problémák első jelei.

Mikor kell az automata váltóban olajat cserélni?

Szakértők azt javasolják, hogy a hajtóműolajat kb. 60-70.000 km-ként, vagy max. 3-4 évenként cseréljük le a szűrővel együtt. Úgy mint a motorolaj időszakos cseréje, az automata váltó gépi olajcsere is fontos része az inspekciónak, meg kell tudnunk akadályozni a rendellenes kopásokat, elkerülni a költséges sebességváltó javítást.

Mennyibe kerül az automata váltó olajcsere?

Az automata és félautomata sebességváltó, az előválasztós és a fokozatmentes sebességváltó (ATF, DSG, ASG, CVT) olajcseréjekor, az automatikus sebességváltóban az olajcsere ára drágább mint a kézi sebességváltóknál a magasabb anyagköltségek és munkaráfordítás miatt
(átlagosan nettó 120-150.000 Ft ).
A munka függ a modelltől, beleértve a szétszerelést, a szűrő cseréjét, a motor felmelegítését, a hibamemória kiolvasását és a helyes olajszint újbóli beállítását. A gépkocsit vezető cserében jobb kapcsolási és vezetési tulajdonságokat, hosszabb élettartamot, csökkentett üzemanyag fogyasztást, jobb vezetési élmény kap.

Gyári előírásoknak megfelelő automata váltó olajcsere

Mi csak gyári előírásokat teljesítő automata váltó szűrőt építünk be, ill. folyadékot (automata váltó olajat) használunk. A legtöbb automata váltó gépi olajcsere 3-4 órás munkafolyamatot jelent. Mintát veszünk a lecserélendő és a lecserélt olajból, felvételeket készítünk az olajteknő belsejéről. Így a sebességváltó eredeti állapotát az átadáskor be tudjuk mutatni, hogy átláthatóak legyünk. Az automata váltó olajcsere speciális géppel, egy un. automataváltó olajcsere géppel történik, ez biztosítja a kiváló eredményt.

Azért kérjük el a jármű műszaki adatait is, hogy a rendelkezésünkre álló online javítási kézikönyvek segítségével (Autodata, HaynesPro, Partslink) ellenőrizni tudjuk az automata váltó és az autó gyártói karbantartási utasításait. 

Berendezésinkkel követjük a technológia fejlődését!

Újabb és újabb sebességváltó típusváltozatok jelennek meg, így folyamatosan bővítjük a bekötő adapterek számát, fajtáját, hogy mindegyik feladatot vállalni tudjuk. Megdupláztuk az automataváltó karbantartó munkaállomásaink számát is, így egyszerre két gépkocsin tudnak munkatársaink dolgozni, felére csökkentettük az előjegyzési időt.

Képzett szakembereink immár több mint 5 éves tapasztalattal, a számos autótípushoz és automata váltóhoz illesztett adapter, valamint a rendszeresen szervizelt  és kalibrált professzionális automata sebességváltó olajcserélő és tisztító berendezés segítségével végzik el ezt az igen fontos karbantartási műveletet.

Minden automata váltó tipus szervizelését vállaljuk

A Tiptronic (vagy SteptronicGeartronic), az S-Tronic, a különféle DSGBMW ZF6HP vagy 8HP, a Mercedes és a Volkswagen saját automataváltói  sem „élettartam olajat” igényelnek. (Találkoztunk már 40.000 km csereperiódus előírással is japán autóknál.) Szakembereink tehát egy professzionális berendezéssel, a gyári előírásnak megfelelő olajjal, megbízhatóan el tudják végezni az automata sebességváltó olajcseréjét az Ön járművén.

automataváltó olajcsere folyamata

Nem mindegy hogyan történik az automata váltó olajcsere!

Sokkal bonyolultabb mint a motorolaj cseréje, és nem csak környezetvédelmi okok miatt. Szakemberre és automata váltó olajcsere gépre van hozzá szükség. Az elhasznált hajtóműolaj ATF (Automatic Transmission Fluid) összegyűjtése, tárolása és ártalmatlanítása speciális felszerelést igényel. Az olajszűrőt és a tömítést is mindig ki kell cserélni. Ehhez az automata sebességváltó-fedelét és a rajta lévő tömítést eltávolítjuk, speciális tisztítószerrel majd sűrített levegővel megtisztítjuk a szabaddá vált kapcsoló elemeket. Ezt követően átöblítjük az automata váltót és beállítjuk az előírt olajszintet.

Csak gyárilag előírt minősítésű olajat és alkatrészeket alkalmazunk.

Az automata váltó olajcsere berendezéssel nem rendelkező műhelyek egyszerűen betöltik a friss olajat, illetve a szükséges mennyiség kb. 30-35%-át. Ennél a hagyományos módszernél a teljes mennyiség több mint fele (a benne lévő szennyeződésekkel, maradványokkal együtt) a váltóban és az olajhűtőben marad.

Ezzel szemben az általunk kínált átáramló öblítéses megoldással a teljes mennyiség (kb.98%-ban) lecserélésre kerül, kicseréljük az olajszűrőt és a fedéltömítést is természetesen.

Egy erre a célra fejlesztett tisztítószer adalékot is adunk a régi olajhoz, mielőtt leürítenénk a sebességváltót az olajjáratok belső tisztítása miatt. Meg kell azonban jegyezni, hogy különösen az elhanyagolt karbantartású sebességváltóknál az olajcsere, – és főleg a hagyományos módon elvégzett automata váltó olajcsere az öblítőberendezéssel nem rendelkező műhelyekben- káros is lehet. A feloldott szennyeződések a vezérlő szelepek működését akadályozhatják. Mi azt gondoljuk, hogy az elmaradt, vagy a részlegesen elvégzett váltóolaj csere nagyobb kockázatot és költséget jelent, ha a kopás miatti meghibásodás bekövetkezik. 

Nincs már olyan, hogy élettartam olaj

Mára már a legtöbb gyártó felhagy az élettartam olaj filozófiával és korszerűsíti, felülírja szervizelési előírásait, így mi is javasoljuk, végeztessék el a hajtóműolaj cseréjét a fentiekben ajánlott futásteljesítmény után, akkor is, ha a gyártó nem határoz még meg csereintervallumot. Bár hajtóműolaj cseréjének költsége függ az autó típusától, a hajtóműolaj cseréje mindig olcsóbb, mint a teljes hajtómű cseréje vagy megbontásos javítása. Átlagos futásteljesítmény mellett 3 év múlva lesz csak aktuális újra az automata váltó olaj cseréje. 

Érdeklődjön szervizünkben a csereintervallumokról, az esetlegesen már jelentkező károsodás jeleiről és a sebességváltó folyadék csere várható költségeiről, garantáljuk a gyári technológiát!

A legjobb döntés, ha szakemberre bízza a cserét

Azt tanácsoljuk, hogy az sebességváltó olajcserét semmilyen esetben sem végezze el saját maga, vagy végeztesse el olyan szakműhelyben, ahol automata váltó olajcserélő berendezéssel nem rendelkeznek. Semmi képen ne válasszon olyan műhelyt, ahol irreálisan alacsony árat adnak, mivel az csak a gyári előírás alatti olajminőséggel (ill. nem oda minősített automata váltó olajjal) történhet. Ugyan így hibás az a „spórolás” ahol az olajmennyiséggel spórolnak, mert így az átöblítés lényege vész el, vagyis a szennyeződések benne maradnak az automata váltóban. Mindezek mellett nem elhanyagolható a szűrő minősége sem.

Számíthatnak segítségünkre

ha már éreznek kisebb-nagyobb rendellenességeket az automata váltó működésében, de nem tudják érdemes-e elvégezni az egyébként költséges műveletet? Az olajcsere előtt és után is próbautat végzünk, szükség szerint autódiagnosztikát is, segítünk eloszlatni ezt a dilemmát.

Ha megbízható műhelyt keres az automata sebességváltó olajcseréhez, akkor az Autódelta Prémium Gyorsszerviz segít Önnek, kérjen részletes ajánlatot, adja meg a járműadatokat emailbenvagy hívjon bennünket!

Call Now Button