Garantált optimális futómű beállítás
A futómű a gépjárművek biztonsága szempontjából igen lényeges szerkezeti elemekből áll, ezért kialakításuknál a közlekedésbiztonság meghatározó szerepet tölt be.
Szervizünk a legmodernebb technológiát képviselő 3D Hofmann futómű állító berendezéssel rendelkezik. A kerekekre szerelt reflektív felületek térbeli mozgását kamerák érzékelik illetve továbbítják a feldolgozó programnak, monitoron jelenik meg a futóműállítás mérési eredménye.
Miről vesszük észre, hogy elállítódott a futómű?
- az autó oldalra húz
- kormányküllő ferdén áll
- kopogó hangok a futóművek felől
- sebességgel arányos csapágy zúgás
- nyikorgó, visító gumihang
- megkoptak a gumiabroncsok szélei
- az egyenetlenül kopott abroncsok erős zajjal futnak
Futómű problémájával bátran forduljon szervizünkhöz!
Amikor a kerék egy padkának ütközik, vagy egy kátyúba szalad, – erős ütéseket kap a felfüggesztés. Ezeket a fellépő erőket nem minden esetben viselik el az alkatrészek deformáció nélkül, így gyakran elállítódnak a paraméterek, úgymint a kerékdőlés, az összetartás, vagy az utánfutás.
Amennyiben tapasztaljuk, hogy elállítódott a futómű, keressük fel sürgősen a szakműhelyt, állíttassuk be a helyes értékeket. Mindezek mellett évente kétszer, a gumiabroncsok cseréjekor érdemes ellenőriztetni a futómű geometriát. Ez a vizsgálat egyúttal alkalmas arra is, hogy az autó általános állapotáról is meggyőződjünk, nem szakadt-e ki valamelyik gumiharang, nincs-e olajfolyás, nem lógnak-e a gömbcsuklók, a szilentek vagy a stabilizátor pálcák? A mi rendszerünkben a 99 pontos átvizsgálást ajánljuk, mert ezzel a módszerrel meg tudjuk előzni a későbbi komolyabb költségeket, megjavítjuk a balesetveszélyes részeket.
Tekintve, hogy a lógó futóműművet értelmetlen beállítani, ajánlatot tudunk adni a futómű javításra is. Futóműállításra legtöbbször szükség van minden alvázzal kapcsolatos javítás után. (Kerékcsapágyak, lengéscsillapítók, rugók, lengőkarok, gömbfejek, stabpálcák, irányzó karok, kormánymű cseréjekor, javításakor.)
Futóműbeállítás
- legújabb komputeres, 3D háromdimenziós, lézersugaras készülék
- optimális, biztonságos útfekvés
- helyes viselkedés fékezésnél (nem húz oldalra)
- optimális nyomtávtartás egyenetlen útburkolaton is
- biztonságos kanyarvétel (jobb kanyarfekvés)
- pontos egyenesben tartás
- az abroncsok idő előtti kopásának kiküszöbölése
- egyenes menet helyett folyton korrigálnunk kell
Fontos a kerekek, a teljes futómű pontos beállítása
A futóműállítással gondoskodunk arról, hogy a kerekek optimálisan legyenek beszabályozva, minél kisebb legyen a gumiabroncsok kopása és jobb legyen fékteljesítmény, kifogástalan az úttartás.
Mindez a takarékosságról és a biztonságról szól
A futóműállítás nem minden autószervizben szerepel a rutinfeladatok között, pedig alapos ok van arra, hogy a szem előtt tartsuk ezt a feladatot, a kerékfelfüggesztés nap mint nap erős terhelésnek van kitéve.
A hibás futómű geometria azon kívül, hogy számtalan problémát, kapcsolódó hibát okozhat, mindenek előtt negatívan befolyásolja a vezetési biztonságot és a gumikopást. Bosszantó probléma és veszélyes is, amikor a kormányt folyton ellen kell tartani, hogy az autó egyenesen haladjon. Még, ha csak a kormányközép áll ferdén, is kellemetlen érzés, rontja a vezetés élményét.
Nem nagyok a költségek még a 3D lézeres beállításnak sem, főleg, ha összehasonlítjuk azokkal a javítási költségekkel, amibe a kerékcsapágyak vagy a ferdére kopott gumiabroncsok cseréje kerülhet.
A helyesen beállított kerékdőlés adja a jármű stabilitását
Azért, hogy az autó minden útviszony mellett egyenesen fusson és könnyen kormányozható legyen, szükséges, egyebek mellett, hogy a kerekek – egymáshoz képest összehangoltan – dőljenek az úttest síkjához képest. Negatív, vagy pozitív a kerékdőlés, azaz a kerék kifelé, vagy befelé dől, konstrukciós kérdés, a járműgyártó dönti el.
Elektronikus asszisztens rendszerek
Egy másik problémás terület, az elektronikus vezetést segítő rendszerek helyes működése, amelyekkel a modern autókat szerelik fel. Például a sávváltó és a távolsági asszisztens a megfelelő felfüggesztéshez van kalibrálva!
Ha az alváz paraméterei megváltoznak, vagyis, ha helytelen a futómű beállítása az elektronikus asszisztensek már nem tudják megfelelően elvégezni a feladatukat! Jelentős baleset esély!
Tudta-e Ön, hogy…
- Mindennemű javítás után – amely a futómű bármely alkatrészének cseréjével, javításával jár – kötelező futóműállításnak kell következnie.
- A futómű beállítása előtt mindenképpen vizsgáltassa meg a futómű alkatrészeit, illetve a gumiabroncsokat a helyes beállítás érdekében.
Futómű problémájával bátran forduljon szervizünkhöz!
Megjavítjuk az elhasznált futóművet, kicseréljűk a kopott alkatrészeket, majd elvégezzük a futómű beállítását.
Mindent egy helyen, hogy Önnek ne kelljen műhelyről-műhelyre hurcolnia a gépkocsit.
Magas építésű, ponyvás, vagy dobozos autókat (pl. költöztető gépkocsi, vagy raktérhűtős) is tudunk vállalni.