Ma még a gépkocsik jelentős része hagyományos gumiabroncsokkal van felszerelve, így amit a biztonságunk érdekében tehetünk az első sorban a 7 Celsius fok alatt időben elvégeztetett gumicsere, ill. az, ha a téli szezont követően újra vissza szereltetjük a nyári gumiabroncsokkat. Szervizünk rendelkezik a szükséges gépekkel, felfogó adapterekkel annak érdekében, hogy mind a személygépkocsik, mind a 3,5 t-s kisteherautók gumiabroncs cseréjét vállalni tudjuk.
Új gumik széles választékát is ajánlani tudjuk, legyen az igény téli gumi, nyári gumiabroncs, vagy négy évszakos gumi, minden esetben kompletten centirozva, a szelepek cseréjével együtt. Természetesen a TPMS guminyomás szenzorral felszerelt autókat is tudjuk vállalni tudjuk.
Foglaljon időpontot telefonon vagy online, ne halogassa a gumicserét!
Egy kis műszaki ismeret a jövőből (vagy már itt is van?)
Az Autódelta műhelyben indokolt esetben speciális Nitro-profi berendezéssel végezzük a gumiabroncs feltöltést, amelynek előnye, hogy még a gumikban bennrekedt levegőt is kiszívatjuk és csak ezek után töltjük fel nitrogén gázzal.
A nitrogén abroncsgáz előnyei
- meghosszabbítja az abroncsok élettartamát
- nagyobb kilométer teljesítmény
- kevesebb üzemanyag-fogyasztás
- nagyobb biztonság a durrdefektek ellen
- az állandó abroncsnyomás javítja a menettulajdonságokat
- kisebb a gázszökés miatti nyomásveszteség
- minimalizált abroncs felmelegedés
- nincs keréktárcsa- és szelepkorrózió
- az abroncsgáz összetétele: 10% argon és 90% nitrogén
Egy normál levegővel feltöltött abroncsnál a csúszó gumitalp kitéríthetetlen, mivel a konstans levegő a gumiabroncson át kiáramlik.
Nem így van ez a gázfeltöltés esetében. A hagyományos levegőtől eltérő molekulaszerkezet miatt az abroncstöltés állandóbb marad.
Biztonság, gazdaságosság, komfort
A járművezetők több, mint 60%-a helytelen abroncsnyomással autózik. Ez a biztonság, gazdaságosság és komfort rovására megy.
Tehát irány az Autódelta Szerviz!
Térjen be hozzánk és profitáljon a Forma 1 és a repülőgép-technika profijainak újításából.
Defekttűrő gumiabroncsok és gumijavítás
Mi a defekttűrő technológia?
Cserélt már valaha kereket az országút szélén defekt miatt? A Bridgestone defekttűrő technológiájának köszönhetően nemsokára ez már a múlté lesz.
A defekttűrő tulajdonságokkal rendelkező, úgynevezett SST („Self Supoorting Tire”) abroncsok magas szintű biztonságot és kényelmet kínálnak. A defekttűrő abroncsok a megerősített, önhordó oldalfalszerkezetnek köszönhetően levegő nélkül is képesek 80 km/h sebességgel mintegy 200 kilométert megtenni. Biztonsági okokból mindig csak az abroncsnyomás ellenőrző rendszerrel együtt kapható, amely folyamatosan tájékoztatja a vezetőt az abroncsok nyomásáról. Ha valamelyik abroncsból elszökne a levegő, az abroncsnyomás ellenőrző rendszer kijelzője figyelmeztető jelzést ad. Ily módon a vezető hozzáigazíthatja vezetési stílusát a defekttűrő abroncs menettulajdonságaihoz. A defekttűrő abroncs hagyományos tárcsára is felszerelhető. A defekttűrő technológia környezetbarát, hiszen nincs szükség pótkerékre.
Így növelje biztonságát és kényelmét:
Biztonság
- A gumi légnyomásának hirtelen esésekor is irányításunk alatt tarthatjuk a járművet
- Nem szükséges megállni veszélyes utakon
- Nem szükséges forgalmas utakon kereket cserélni
Kényelem
- Folytathatjuk utunkat a legközelebbi javítóműhelyig
- Nem szükséges azonnal kereket cserélni
- Gond nélkül elérhetünk közeli célpontokhoz
- Halk működés, kimagasló kényelem
Gazdaságosság
- Súly- és energiatakarékos, hiszen nincs szükség pótkerékre
- Környezetbarát, hiszen kevesebb alapanyagot kell felhasználni
- Nincs szükség speciális felnire
Információ a gumikról
Abroncsnyomás
- Az alacsony nyomás károsítja az abroncsokat. A túl puha abroncs a belső tér erőteljes felmelegedéséhez vezet, ezáltal károsodnak az oldalfalak. Az abroncs kopása felgyorsul és sérülékennyé válik a külső behatásokkal (pl. hegyes tárgyak stb.) szemben.
- Az alacsony nyomás a gépjármű feletti kontroll elvesztését okozhatja. Ilyenkor a jármű kevésbé érzékeny a kormányzásra, vagyis az autó „felúszik”. Ezen felül a futófelület barázdái megkopnak és nem képesek a vizet megfelelően elvezetni. Így az autó ténylegesen „úszni” fog a vízfelületen: „Aquaplanning.”
- Az alacsony abroncsnyomás pénzbe kerül. Az abroncs gördülő-ellenállása megnő, amely az üzemanyag-fogyasztás jelentős növekedéséhez vezet.
Abroncsjelzések
Abroncsméret: pl. 185/65 R14 86T.
185 abroncsszélesség mm-ben
65 keresztmetszet visz. sz. (szélesség 65%-a)
R radial
14 felni átmérő colban
86 teherbírés mutató (LI – Load Index)
T sebesség mutató (SI – Speed Index)
M&S latyak és hó (téli gumi)
Sebesség szimbólumok (Speed Index)
Speed Index max. sebesség (km/h)
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
Teherbírás mutatók (Load Index)
LI Kg LI Kg LI Kg
65 290 84 500 103 875
66 300 85 515 104 900
67 307 86 530 105 925
68 315 87 545 106 950
69 325 88 560 107 975
70 335 89 580 108 1000
71 345 90 600 109 1030
72 355 91 615 110 1060
73 365 92 630 111 1090
74 375 93 650 112 1120
75 387 94 670 113 1150
76 400 95 690 114 1180
77 412 96 710 115 1215
78 425 97 730 116 1250
79 437 98 750 117 1285
80 450 99 775 118 1320
81 462 100 800 119 1360
82 475 101 825
83 487 102 850
EU abroncsjelölési szabályozás – magyarázat
Az Európai Parlament és a Tanács 1222/2009/EK rendelete alapján, minden 2012 júniusa után gyártott és az EU területén belül értékesített gumiabroncs* esetén 2012 novemberétől az értékesítés helyén vagy magán a gumiabroncson címkét kell elhelyezni.
Mostantól képes lesz a gumiabroncsokat 3 alapvető kritérium alapján összevetni:
- Üzemanyag-fogyasztás (mivel bármilyen hihetetlen, de minden ötödik tanknyi üzemanyagot a gumiabroncsok fogyasztják el)
- Tapadás nedves úton (kulcsfontosságú biztonsági tényező)
- A gumiabroncs külső zaja (a gumiabroncsaink úton való gördülésének zaja, a járművön kívülről hallgatva)
Az új törvény a 2012. július 1-jén vagy azt követően gyártott új személygépkocsikra, kisteherjárművekre, tehergépkocsikra, buszokra és távolsági buszokra felszerelt összes gumiabroncsra is vonatkozik.
Az oldalon láthatja az új EU abroncscímke mintáját. Ez nagyon hasonlít a háztartási gépeken – például mosó- vagy mosogatógépeken – széles körben használt címkékhez.
Az új abroncscímkézési eljárásokról, valamint a gyakran feltett kérdésekről az Európai Abroncs és Gumi Gyártók Szövetségétől (ETRMA) kaphat tájékoztatást.
A rendelet hatálya alá tartoznak a személygépjárművek, a kishaszon-gépjárművek és a nagy teherautók abroncsai.
Nedves tapadás
Az abroncs legfontosabb feladata, hogy bármilyen útviszony mellett biztonságot nyújtson. A nedves tapadás vagy úttartás az egyik legfontosabb teljesítmény-jellemző.
Azonban a jó tapadás és az alacsony gördülési ellenállás ellentétes célok, melyek eléréséhez lejjebb kell adni a teljesítményből. Az új címkézési előírásoknak köszönhetően a vásárlók láthatják, és maguk választhatják ki a nekik megfelelő teljesítményt.
Akár 4 autóhossznyival rövidebb féktávolság. Az A-osztályú gumiabroncsokkal felszerelt, 80 km/h sebességgel haladó gépkocsi megállási távolsága akár 18 méterrel vagy 30%-kal rövidebb is lehet a G-osztályú abroncsokkal felszerelt gépkocsi megállási távolságánál.
A címke 7 szintet jelenít meg, amelyen az „A” jelenti a legmagasabb nedves tapadást, míg a „G” a legalacsonyabbat.
Üzemanyag-fogyasztás
A gépjárművek üzemanyag-fogyasztását befolyásoló egyik tényező az abroncsok gördülési ellenállása.
Ez a hatás azért jön létre, mert az abroncs forgás közben deformálódik, mely eredményeként energia fog elveszni hő formájában. Minél nagyobb mértékű a deformáció, annál nagyobb a gördülési ellenállás, és ennek következtében annál nagyobb mennyiségű üzemanyag szükséges a jármű előremozdításához. Vagyis, az alacsonyabb gördülési ellenállás alacsonyabb fogyasztást, ezért alacsonyabb károsanyag-kibocsátást (pl.: CO2) eredményez.
Az új címke sávosan jeleníti meg a „gördülési ellenállást”. Ahol az „A” a leggazdaságosabb üzemanyag felhasználást, míg a „G” kategóriája a legrosszabbat jelöli. A fekete nyíl a sávok mellett (ebben az esetben a B) jelzi a termék teljesítményét.
Külső zaj
A közlekedési zaj egy kiemelten fontos környezeti kérdés, amelyet a következők határoznak meg:
- A forgalom intenzitása és a járművek típusa
- Vezetési stílus
- Az abroncs és az út kapcsolata
A külső zajszint 3 kategóriára van bontva, és decibelben (dB) mérik, összehasonlítva a 2016-ig bevezetésre kerülő új európai kerékzaj szintekkel.
- 1 db fekete hanghullám: 3 dB-lel kevesebb, mint a jövőbeli európai határ.
- 2 db fekete hanghullám: már megfelel a jövőbeli európai korlátozásnak.
- 3 db fekete hanghullám: megfelel az aktuális európai korlátozásnak.
A rendelet célja, hogy növelje a közúti járművek biztonságát valamint gazdaságosságát és környezeti hatékonyságát, az alacsony zajszintű, biztonságos és üzemanyag-takarékos abroncsok által.
Az ilyen információk mindig rendelkezésre fognak állni a vásárlók számára a technikai promóciós anyagokon, mint például a gyártók weboldalain keresztül. Néhány abroncs nem tartozik a rendelet hatálya alá, mint az újrafutózott abroncsok, az off-road- és versenyabroncsok.
Az üzemanyag-takarékos abroncsok használatának összesített eredménye, hogy megtakarítható akár 4 millió tonna CO2 évente (attól függően, hogy a piac milyen gyorsan áll át az üzemanyag-takarékos abroncsokra), és a piacot a jobb nedves tapadás elérésére ösztönzi.
Összegezve tehát, nagyon fontos paramétereket ismerhetünk meg az európai abroncscímkékről, de nagyon sok más, fontos tulajdonság – az autógumit illetően – rejtve marad. Pl.: aquaplanning, fékút száraz úton, tartósság, stb., valamint nem tudni, hogy a gumiabroncs-gyártók által feltüntetett adatok mennyire fedik a valóságot.
Fontos megjegyezni, hogy a téli gumik esetében a fenti paramétereket adott esetben megelőzhetik számos fontosabb tényezők is, melyek a jelenlegi címkékről nem derülnek ki. Ilyen pl.: az autógumi tapadása a havas-jeges útfelületen, kapaszkodóképesség, erő- és nyomatékátvitel, vezethetőség, menetstabilitás, stb.
Foglaljon időpontot telefonon vagy online, ne halogassa a gumicserét!