Abroncsnyomás
- Az alacsony nyomás károsítja az abroncsokat. A túl puha abroncs a belső tér erőteljes felmelegedéséhez vezet, ezáltal károsodnak az oldalfalak. Az abroncs kopása felgyorsul és sérülékennyé válik a külső behatásokkal (pl. hegyes tárgyak stb.) szemben.
- Az alacsony nyomás a gépjármű feletti kontroll elvesztését okozhatja. Ilyenkor a jármű kevésbé érzékeny a kormányzásra, vagyis az autó „felúszik”. Ezen felül a futófelület barázdái megkopnak és nem képesek a vizet megfelelően elvezetni. Így az autó ténylegesen „úszni” fog a vízfelületen: „Aquaplanning.”
- Az alacsony abroncsnyomás pénzbe kerül. Az abroncs gördülő-ellenállása megnő, amely az üzemanyag-fogyasztás jelentős növekedéséhez vezet.
Abroncsjelzések
Abroncsméret: pl. 185/65 R14 86T.
185 abroncsszélesség mm-ben
65 keresztmetszet visz. sz. (szélesség 65%-a)
R radial
14 felni átmérő colban
86 teherbírés mutató (LI – Load Index)
T sebesség mutató (SI – Speed Index)
M&S latyak és hó (téli gumi)
Sebesség szimbólumok (Speed Index)
Speed Index max. sebesség (km/h)
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
Teherbírás mutatók (Load Index)
LI Kg LI Kg LI Kg
65 290 84 500 103 875
66 300 85 515 104 900
67 307 86 530 105 925
68 315 87 545 106 950
69 325 88 560 107 975
70 335 89 580 108 1000
71 345 90 600 109 1030
72 355 91 615 110 1060
73 365 92 630 111 1090
74 375 93 650 112 1120
75 387 94 670 113 1150
76 400 95 690 114 1180
77 412 96 710 115 1215
78 425 97 730 116 1250
79 437 98 750 117 1285
80 450 99 775 118 1320
81 462 100 800 119 1360
82 475 101 825
83 487 102 850