Műszaki vizsga

Felkészítés műszaki vizsgára

műszaki vizsga 1 nap alatt  teljes körű ügyintézéssel

Környezetvédelmi felülvizsgálatot a műszaki vizsgával együtt végezzük.

Amennyiben a felkészítést és az azt követő javítást (ha szükséges) velünk végezteti, a vizsga díja olcsóbb.

Műszaki vizsga ár: 28.500 Ft-tól.

A jármű műszaki vizsgájához feltétlenül szükséges:

MAGÁNSZEMÉLY:
– Forgalmi engedély,
– kötelező biztosításról szóló igazolás (csekkszelvény, banki igazolás),
– meghatalmazás (ha nem a tulajdonos vagy az üzembentartó hozza a járművet).

CÉGES JÁRMŰ:
– Forgalmi engedély,
– kötelező biztosításról szóló igazolás (csekkszelvény, banki igazolás),
– aláírási címpéldány (másolat),
cégkivonat (cégbejegyzés száma, 3 hónapnál nem régebbi),
– meghatalmazás.

Ahhoz, hogy gépkocsija megfeleljen a Közlekedési Felügyelet előírásainak, szabályzatainak és nem utolsó sorban az Ön illetve családja és környezetének biztonságos közúti forgalomban való részvételéhez, Cégünk maximálisan a lehető legjobb munkát végzi az autók műszaki vizsgára való felkészítése során.

Ellenőrzés és felkészítés mindenfajta autómárkára vonatkozóan (szgk./kombi és kisteherautó 3500 kg-ig)

Ellenőrizzük gépkocsijának fékeit, futóművét, karosszériáját, elektromos rendszerét, gumiabroncsait, kipufogó rendszerét*. A hatósági előírások figyelembevétele mellett, Önnel egyeztetve a biztonságos autózás megteremtéséhez szükséges javításokat és beállításokat végezzük el gépkocsiján.

Az Autódelta Prémium Autóklíma és Gyorsszerviz a 17. kerületben található márkafüggetlen gyorsszervize. Tevékenységünk: fékjavítás, olajcsere, lengéscsillapító csere, akkumulátor, autóvillamossági javítások, futómű javítás, fékmérés, autóklíma javítása, autóklíma töltés, gombamentesítés, rablásgátló beszerelése, kipufogó javítás, autódiagnosztika, gumicsere, kerékcsere, futóműállítás, stb.

Közlekedésbiztonsági alkatrészek:

  • Futóművek
  • Fékek
  • Fényszórók
  • Szélvédő
  • Biztonsági övek
  • Légzsákok
  • Gumiabroncsok
  • stb.

A műszaki vizsga fontossága

Ahhoz, hogy gépkocsija megfeleljen a Közlekedési Felügyelet előírásainak, szabályzatainak és nem utolsó sorban az Ön illetve családja és környezetének biztonságos közúti forgalomban való részvételéhez, Cégünk maximálisan a lehető legjobb munkát végzi az autók műszaki vizsgára való felkészítése során.

Ellenőrzés és felkészítés mindenfajta autómárkára vonatkozóan (szgk./kombi és kisteherautó 3500 kg-ig)

Ellenőrizzük gépkocsijának fékeit, futóművét, karosszériáját, elektromos rendszerét, gumiabroncsait, kipufogó rendszerét*. A hatósági előírások figyelembevétele mellett, Önnel egyeztetve a biztonságos autózás megteremtéséhez szükséges javításokat és beállításokat végezzük el gépkocsiján.

ALIG VAN OLYAN RÉSZE AZ AUTÓNAK, AMIT A MŰSZAKI VIZSGA NEM ÉRINTENE.

Nézzük először az üvegeket és a világítást.
A szélvédő üvegnek karc és sérülés mentesnek, kell lennie, nem  lehet a látást zavaróan semmi a vezető látóterében.

Ha valami probléma lenne vele, akkor mindenképpen ki kell javíttatni a kisebb kőfelverődéseket, hajszál repedéseket, az apró karcokat. Ha a szélvédő javítása nem lehetséges ki kell cserélni. Lesötétíteni az üvegeket fóliával nem lehet, mert azoknak egy bizonyos százalékban fényáteresztőnek kell maradniuk. A vezető mögötti oldalablakokat, valamint a hátsó üveget viszont le lehet sötétíteni, ami néha nem is rossz, távol tartja a kutakodó szemeket.

Az összes lámpatestet, bele értve akár a rendszámtábla megvilágító lámpákat is, mindenképpen alaposan meg kell vizsgálni, mindegyik rendben legyen. Az összes felszerelt világító berendezésnek ugyanis működőképesnek kell lennie. Nem megengedett tehát semmilyen design elem, ami nem rendelkezik a rá vonatkozó E-jellel, amik viszont szabályosan szerelve vannak, működniük kell.  Így a vizsgán ellenőrzik a helyzetjelző lámpákat, a fényszórókat, a tolató lámpát, a nappali fényt és a ködlámpát is. Kötelező biztonsági elem már jó ideje a harmadik féklámpa is. A fényvető buráknak épeknek kell lenniük, nem lehetnek repedtek, nem lehetnek kifakultak, hiszem a közlekedőket ez nagyban zavarná és ez komoly baleset veszélyt is hordozna magában. Mit sem ér a lámpák jó műszaki állapota, ha az eget világítják, állíttassuk be szakműhelyben a fényszórókat a “Látni és látszani” elv miatt is,  még az őszi sötétség beállta előtt.

Alapvető szabály, és  – A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet” az un. műszaki KRESZ is tartalmazza – , “A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.”

Nem megengedett tehát az  ún. növelt fényerejű izzók alkalmazása, mert a szemben jövőket elvakítja, baleset kiváltó oka lehet.

A Xenon izzók kérdése igen gyakori beszédtéma az autósok körében. Mivel rendkívüli a fényereje, meg kell felelnie néhány alapvetésnek, hogy ne vakítson. Azt mondhatjuk,  csak a gyárilag beszerelt Xenon lámpatestek teljesítik a két legfontosabb előírást, fényszóró mosóberendezéssel kell rendelkeznie és teljesen automatikusan kell, hogy működjön a magasság állító berendezése. A nem gyárilag Xenon izzóval szerelt gépkocsikon tehát, csak akkor használhatunk Xenon izzót, amennyiben a gépjármű rendelkezik a Xenon izzók beépítésének említett két fő követelményével: ezek, a fényszórómosó berendezés és az automatikus magasságállítás. Amennyiben gépkocsink a fenti két berendezéssel nem rendelkezik, nem használhatunk Xenon izzót!

Továbbiakban megemlítjük azokat az előírásokat melyek betartása kötelező azért, hogy elkerülhetők legyenek a balesetveszélyes helyzetek:

Egyike a  legfontosabb szerkezeti elemeknek a fékek. Összetett rendszerek, melyek feladata megfogni az autót, megakadályozni a kerekek csúszását, hogy elkerüljük a kisebb, nagyobb ütközéseket, a balesetek nagy részét. Fékek javítása után és a vizsgafelkészítés alkalmával is fékpadon kötelezően mérni kell a fékek hatásosságát, ellenőrizni a jobb és bal oldalak együtt futását, melyek egy bizonyos százalékos értéknél jobban nem térhetnek el egymástól. (Ezért fontos, hogy fékjavítást csak olyan szervizben rendeljünk meg, akik rendelkeznek hitelesített fékpaddal.) A fékmérés alkalmával mérik a pedálerőt is, ill. ennek függvényében kell a kerékfék-erőknek megfelelőknek lenniük. A helyes pedálerő meghatározza ugyanis a fékek késlekedését, végső soron azt, hogy a fék milyen módon reagál a pedálra, a pedál által létrehozott nyomásra.

A fékpadra hajtáskor a kerekek először egy, az út egyenetlenségeit szimuláló lapra gurulnak, mely egyúttal megméri a tengelyterhelést és függőlegesen megrázza a kerekeket, a futóművet.  Ezzel a méréssel tudjuk ellenőrizni a lengéscsillapítókat, a lengéscsillapítás hatásosságát. Mindezeket a mérési eredményeket a fékpad, ha minden rendben van ” Megfeleltnek” minősíti, a dokumentumot kinyomtatja.

A futóművet és a lengéscsillapítókat szemrevételezéssel is ellenőrizzük, nem porladtak-e el a porvédők és a felütést gátló gumik, nem szakadtak-e a gömbfejek- és a féltengely csuklók porvédő gumiharangjai?

A gumik sem lehetnek kopottak és a dísztárcsákat le kell szerelni a vizsga előtt. Az összes keréken azonosnak kell lennie a gumiméretnek, valamint tengelyenként azonos mintázatúnak kell lenniük.

Bizonyára mindenki találkozott már lyukas, vagy átalakított  a kipufogórendszerrel futó autóval. Biztosan nem műszaki vizsgáról jött, mert oda csak gyári minőségű, tömített kipufogó dobok felelnek meg. A hibás kipufogó nem csak zajos, de a gépkocsi utasterébe bejutó kipufogó gázok miatt veszélyes is.

Minden autós rémálma, amikor valamelyik sárga check lámpa felvillan, ne adj Isten a valamelyik piros visszajelző szignál. A műszaki vizsgán azt is ellenőrzik, hogy ezek a visszajelzők nem jeleznek-e valami hiba folytán járó motornál? Így különösen fontos, hogy a biztonsági övek, az övfeszítők, de a légzsákok is működő képeseknek kell lenniük.

Mint, ahogy a környezetvédelmi előírások folyamatosan szigorodnak, úgy szigorodik a műszaki vizsga is, adott esetben egy éves időtartamra rövidítve annak érvényességét, ill. külön minősítve a fokozottan környezetkárosítókat, mivel a statisztikák azt mutatják, hogy hat év után megszaporodnak a műszaki hibákra visszavezethető balesetek. Várhatóan előbb-utóbb előírás lesz, azt is vizsgálni fogják, hogy az autó teljesen hibakód menteS-e? (Jelenleg csak az követelmény, hogy a műszerfalon ne legyen hibakijelzés). Taxi gépkocsik műszaki vizsgája egy évig érvényes, a klímaberendezésnek is működnie kell.

Nem csak a gépkocsi belső terének, de a külsőnek is megfelelőnek kell lennie a műszaki vizsgán, tehát a karosszéria esztétikai állapota is számít. Például olyan rozsdásodás sem lehet a gépjárművön, ami kisebb erőhatásra benyomódhat vagy betörhet, esetleg behorpadhat. Ezen kívül minden karosszéria elemnek hiánytalanul meg kell lennie.

Ezen kívül szükség van néhány tartozékra:

– az elakadásjelzőre
– a láthatósági mellényre minden üléshez,
– pótkerékre, vagy javító készletre,
– egészségügyi csomagra és az izzókészletre.

Ön Tudta, hogy…

Amennyiben Ön lejárt forgalmi engedélyű járművel közlekedik, abban az esetben Önt a hatóság minimum 30.000 Ft értékű helyszíni bírsággal sújthatja?!
Ha a vizsga több, mint 3 hónapja járt le, abban az esetben az összeg 50.000 Ft-tól indul.

Ellenben: ha a vizsga lejárata előtti 30 napban jön az autó vizsgázni, akkor nem veszít semmit az eredeti érvényességi dátumból. Például ha 2021 január 2-án jár le a műszaki vizsga, akkor már 2020 december 3.-tól megkapja az eredeti dátumot, tehát az új érvényesség 2023. január 2. (Így Ön nem veszít értékes napokat.)

ÍRJON NEKÜNK!

9 + 1 =

Call Now Button